"Individuel syning" - Kursus i Frederiksberg

Kom og sy hvad du har lyst til!
Holdet er både for begyndere og øvede.
På kurset vil du få inspiration og vejledning til netop dét, du gerne vil i gang med. Du kan f.eks. sy nyt tøj, forandre det gamle, sy i genbrugsmaterialer eller sy nyt til boligen. Din underviser vil vejlede og støtte dig igennem hele sy-processen med udgangspunkt i dit niveau.
Hvis du vil sy nyt tøj, anbefales det at du medbringer et mønster, som du kan tage udgangspunkt i.
Du vil få hjælp til at justere dine mønstre efter dine egne ønsker og behov, så du opnår det helt rette design og en god pasform.
Hvis der er stemning for det på holdet, kan dem der ønsker det, arbejde med mere tekstile teknikker som quilt, silkemaling eller smock.
De tekstiler du udvikler kan f.eks. sys til en lun quiltet forårsjakke, et smukt silketørklæde eller en lækker smock pude til sofaen.
Måske du har andre gode ideer?Bemærk
Medbring de materialer du skal bruge til dit syprojekt: mønster, stof sytråd, målebånd, sakse, mønsterpapir, lineal, knappenåle, blyant, viskelæder, stofkridt. Der er symaskiner og strygejern i lokalet.

Bemærk: Kursusgange af 3,5 lektioners varighed.Frederiksberg og Københavns kommune giver forhøjet tilskud til særlige grupper. Hvis du vælger prisen for særlige grupper, så erklærer du på tro og love, at du er enten studerende på SU, lærling med uddannelsesaftale, på efterløn, folke- eller førtidspension, eller modtager arbejdsløshedsdagpenge, kontanthjælp, revaliderings-, integrations- eller kontantydelse. AOF kan kræve dokumentation herfor ved tilmelding eller senere.

Lindevangsskolen
P. G. Ramms Alle 26