"Babysvømning 8-12 mdr." - Kursus i Frederiksberg

Kom til babysvømning få inspiration til vådt samvær og leg, der støtter dit barns sansemotoriske udvikling.
Vand stimulerer børns sanser og motorik og babysvømning er en rigtig god måde at blive fortrolig med vandet på. Vi har fokus på tillidsskabende samvær i det våde element med træning af sikkerhed, balance, position og understøttelse i vand. Trygheden højnes undervejs både for barn og voksen, imens der leges, udforskes og udfordres. Vi starter roligt op og når efterhånden til at plaske, hoppe, flyde og dykke. Vi leger og træner i børnenes tempo, så alle kan opleve glæden, styrken og velværet ved at bevæge sig i vand. Forskellige sange indgår naturligt i undervisningen.

Du får som mor/far al den støtte og vejledning, du har behov for, når du skal lære at håndtere barnet i vandet og du behøver ikke at kunne svømme.
Undervisningen foregår i et varmtvandsbassin med en vandtemperatur på cirka 34 grader.
PRAKTISK
For at minimere risikoen for fækalieudslip er reglerne mht. børnenes badetøj i Valby Vandkulturhus:Neoprenbadebukser samt engangsbadeble er obligatorisk for børn op til 4 år eller indtil de er renlige.Godkendte neoprenbadebukser er modellen ”Happy Nappy” eller lign. og det er vigtigt, at de er tætsiddende omkring lårene og rundt om maven.Neoprenbadebuks skal bæres sammen med en engangsbadeble såsom ’Little Swimmers’ og hele engangsbadebleen skal være dækket af neoprenbadebuksen for at mindske risikoen for fækalt udslip i vandet.Dvs. børnene skal altså BÅDE have engangsbadeble OG tætsiddende neoprenbadebuks på.

Valby Vandkulturhus
Julius Andersens Vej 1A