"(-H) Efterfødsel for kvinder der har mistet et spædbarn" - Kursus i Frederiksberg

Kurset henvender sig til kvinder, der har mistet et spædbarn under graviditeten, ved fødslen eller i tiden efter.
Det består af en del med fysisk efterfødselstræning og en del med samtale. Den fysiske del har fokus på at få styrket, bevæget og afspændt kroppen efter fødslen.

Samtaledelen har fokus på at dele, hvad der er sket.

Emner man kunne tale om er f.eks.:
- Omstændighederne omkring barnets/børnenes død
- Beskrivelse af barnet og de følelser, der knytter sig til det
- Sorg og sorgreaktioner
- At være forældre til et dødt barn
- Parforhold og sorg / alene-forælder og sorg
- Samspillet med omgivelserne
- Tilbagevenden til arbejde/studie
- Kan man, vil man og tør man få flere børn?For mange kan det være en lettelse at tale med andre, og der kan være meget indsigt og styrke at hente i et forum af mennesker, der befinder sig i samme situation.Hvem kan deltage?
Kurset er for alle kvinder, der har mistet et barn i graviditeten, i forbindelse med fødslen eller i perioden efter. Der er hverken en nedre eller øvre grænse for, hvornår man har mistet sit barn i forhold til at deltage på kurset.På kurset vil der deltage mellem 4 og 7 kvinder.Hvem underviser?
Kurset ledes af psykomotorisk terapeut (DAP) Anja Lund Sørensen, der udover stor erfaring med at undervise efterfødselshold også har deltaget på seminaret ”Krop, kommunikation og metode” hos Landsforeningen Spædbarnsdød.Har du spørgsmål til kurset er du altid velkommen til at kontakte underviseren på tlf 31180117 eller mail anjabirk@gmail.comBEMÆRK!
"Efterfødsel for kvinder der har mistet et spædbarn" er et særligt tilrettelagt kursus i kategorien ”hensyntagende hold”. Det betyder, at undervisningen er målrettet en gruppe, der på grund af særlige omstændigheder ikke kan deltage på et almindeligt hold. Da denne holdtype får et forhøjet tilskud skal alle deltagere underskrive en tro- og loveerklæring ved første undervisningsgang.

FAMILIESKOLEN
Nørrebrogade 14 B