"Tysk til rejsebrug" - Kursus i Aarhus

Planlægger du ferie eller ture til tysktalende lande?
Så har du chancen for at udvide dine rejseoplevelser med basale tyskkundskaber, som gør rejsen lettere og sjovere.
Undervisningen tager udgangspunkt i kursisternes individuelle niveau og du er velkommen til at komme med forslag til indholdet.
Vi skal lære de mest brugte vendinger fra rejsesituationer, hvor grammatik er koblet til emner. Derudover får du et indblik i tysktalende lande og deres multikulturelle miljøer.
Der må forventes mindre udgifter til materialer/ kopier, som afregnes med underviseren.

Underviser
Mit navn er Alena John Alexander.
Jeg er opvokset og har gennemført min skolegang i Tyskland, derfor er jeg flydende på tysk og har en indgående kulturforståelse til Tyskland og tysktalende lande.
Jeg har arbejdet som tolk for Århus Kommune fra 2012-2017 og har varetaget opgaver i dansk, engelsk, tysk og tamilsk.

Efter 14 år i Danmark og min egen flersproget baggrund har givet mig god forståelse for hvad der kan være udfordrende ved at lære et nyt sprog og giver mig mulighed for at undervise og tilpasse indholdet på den enkelte kursists niveau.

I 2020 færdiggjorde jeg min læreruddannelse på VIA University College i Århus. Jeg har flere års erfaring som underviser i tysk. Min undervisning er præget af kommunikative og kreative aktiviteter, som gør det sjovere at lære et nyt sprog med gode resultater.
Jeg ser frem til at møde dig.

Fjordsgade Foreningshus
N. J. Fjords Gade 2