"Seniordaghøjskolen mandag / onsdag" - Kursus i Aarhus

Velkommen til Seniordaghøjskolen – FO-Aarhus’ kulturhøjskole! Er du nysgerrig, videbegærlig og elsker at følge med, bydes du varmt velkommen på FO-Aarhus kulturhøjskole, hvor høj faglighed, læring og det sociale fællesskab går hånd i hånd. Her får du mere end 50 spændende foredrag og kulturaktiviteter hen over hele efteråret - i godt selskab med andre interesserede kursister.Vi vil gerne byde velkommen indenfor på kulturhøjskolen hos FO-Aarhus til et inspirerende forår, fyldt med foredrag og kulturelle aktiviteter, samt et dejligt fællesskab med andre videbegærlige kursister. På højskolen vil du møde levende formidling, høj faglighed og godt selskab, hvor der er plads til eftertanke, til at stille spørgsmål og udveksle holdninger, som giver nye perspektiver på livet. I foråret 2024 kigger vi ud i Europa. Sammen vil vi gå på opdagelse i den mangfoldighed af kulturer, kunst, historie, samfundsliv og politisk virkelighed, som de forskellige europæiske lande rummer. Vi vil kigge på Europa indefra og udefra - fokusere på forskellige europæiske lande, på EU og fællesskabets sammenhængskraft indadtil og rolle udadtil i forhold til resten af verden i en tid, der er præget af store, globale udfordringer. I juni 24 er der valg til Europa-Parlamentet, og forårets tema vil dermed med sine forskellige nedslag give en baggrundsviden og et indblik i det Europa, vi er en del af. Ud over at fordybe os i Europa suppleres programmet bredt med en række foredrag og aktiviteter inden for kunst, kultur, musik, samfund, naturvidenskab, historie mv. I foråret kommer vi bl.a. omkring verdenskulturarv, film, vælgeradfærd, Århus-billeder, byggeskik på Læsø, klima, biodiversitet, litteratur, psykologi, sund kost i seniorlivet, teaterliv i Århus, musik, sang, byvandringer, udflugt og meget mere. Der vil være nok af spændende tilbud med de ca. 50 kulturaktiviteter, programmet rummer fra januar til maj.Højskolen har et mandag-onsdagshold og et tirsdag-torsdagshold og holder til på Fjordsgade Forenings- og Fritidshus ved Ingerslevs Boulevard.Kom og vær med på Seniordaghøjskolen til et forår med viden, oplysning, kultur og debat i dejligt fællesskab med andre nysgerrige kursister. Program med detaljeret indhold for alle forårets foredrag på højskolen kan ses her.

Fjordsgade Foreningshus
N. J. Fjords Gade 2