"Krop, bevidsthed og TRE" - Kursus i Aalborg

Pres, stress og traumatiske oplevelser påvirker vores krop, følelser og
tankegang - nogen gange mere end vi forestiller os. Vi arbejder med kroppen for
at berolige og afbalancere nervesystemet, kroppen samt tanker og følelser. Vi
skaber et trygt rum, hvor du kan være dig selv og udtrykke dig frit. Vi bruger
TRE – spændings- og traumeforløsende øvelser, restorative yogaøvelser og mindfulness.
(TRE står for Tension and Trauma Releasing Exercises. Metoden er udviklet af David Berceli, der erfarede, hvordan traumatiske oplevelser, hos mange udløser rystelser i kroppen. TRE metoden bygger på den medfødte evne til at regulere kroppen og forløse spændinger, stress og traume. TRE består af syv øvelser, der aktiverer rystelser i kroppen. Forventningen er, at man ved at fremprovokere rystelserne kan bringe nervesystemet og psyken tilbage til sin naturlige balance. Metoden er tænkt som en selvhjælpsmetode, da den er enkel og kan læres i løbet af få sessioner. Teorien er, at TRE på egen hånd kan anvendes både som forebyggelse af overbelastning og i forbindelse med akutte stressreaktioner.)
Der vil være 20 mødegange på holdet - sluttidspunkt kan ændres. Mødegange aftales med underviser.

Lille Skole for Voksne
Bispensgade 7, 2. sal